Nieuwe webshop laten bouwen? Ik kom de boel in goede banen leiden
In 3 maanden creëren we samen het complete plan van aanpak voor jouw nieuwe webshop
Zodat jij weer zorgeloos kan genieten van je online groei
Waarom zou je dat met mij doen?
100% onafhankelijk en objectief
Mijn enige belang is jouw online groei
Online marketing advies uit de praktijk
Ik heb ervaring bij bureaus, bij webshops én als ondernemer
Bewezen effectieve aanpak
De strategie is volledig gebaseerd op jouw data
Ben je uit je jasje gegroeid en is het tijd voor een nieuwe webshop?
Na een uurtje Googlen komt zoveel op je af, dat je geen flauw idee meer hebt waar je moet beginnen.
🤯
Laten we daarom eerst een stapje terug doen.
Start met een onderbouwde strategie voor de bouw van je nieuwe shop.
In 3 maanden tijd leggen we de basis waarmee je jaren vooruit kan.
Want om door te groeien naar 5 miljoen euro omzet moet het anders. Tijd om te professionaliseren.
Hoeveel rust zou het brengen als:
- Je zeker weet dat je webshop is gebouwd in het juiste systeem?
- De inrichting daarvan volledig op jouw bedrijfsprocessen is afgestemd?
- Je weer plezier haalt uit samenwerkingen met webbouwers en marketingbureaus?
Maar vooral: als je op borrels en verjaardagen eindelijk weer trots kan vertellen over de groei van je webshop? Zonder dat op de achtergrond alles piept en kraakt.
Niet meer achter de feiten aanlopen omdat je bedrijf de groei eigenlijk helemaal niet aan kan.
Voor deze bedrijven is groeien alweer een feestje:
Heldere analyses
“Andy is zowel op strategisch als operationeel niveau van toegevoegde waarde voor ons. Andy komt met heldere analyses die iedereen kan volgen.”
Robert Schellekens
Founder LAB Paint
Onderbouwd strategisch plan
“Andy is goed in het nauwkeurig en kritisch analyseren van informatie en data. Het is handig om een expert aan mijn kant van de tafel te hebben. Zijn expertise zorgt ervoor dat andere partijen bij de webshop scherp en kritisch blijven in hun werk. Een strak en goed onderbouwd strategisch plan.“
Bernard van de Krol
Eigenaar VerandaGlaswand.nl
We maken mooie stappen
“Andy is kundig en pro-actief. Fijn persoon om mee samen te werken.
We maken mooie stappen. De webshopresultaten zijn hier een mooi voorbeeld van.
Mark van de Kuilen
Marketing manager ROM bv
Succesvol een nieuwe webshop lanceren is makkelijker gezegd dan gedaan
Want: waar begin je? 🤯
Er zijn deze periode zoveel knopen die je door moet hakken, systemen & programma’s die je moet overwegen.
En ondertussen hoor je van bevriende ondernemers horrorverhalen over de livegang van hun webshop.
💀 SEO-verkeer gehalveerd
💀 Conversieratio’s om onverklaarbare redenen ingestort
💀 Tienduizenden euro’s aan omzet verdampt
Ze hadden toch juist een nieuwe shop laten bouwen om door te groeien?
Je hebt al wel wat oriënterende stappen gezet en met bureaus gesproken.
Maar die eerste gesprekken waren niet bepaald positief.
Het lijkt wel of iedereen voor eigen parochie predikt.
Vooral aan hun belang denkt en niet aan dat van jou.
Er is zoveel om rekening mee te houden:
- Welk systeem past het beste bij onze bedrijfsprocessen?
- Sluit dat ook aan bij de lange termijn groeidoelstellingen?
- Wat moet qua functionaliteiten eigenlijk allemaal in de nieuwe webshop zitten?
- Kunnen we processen slimmer inrichten of automatiseren?
- Waar liggen überhaupt de groeikansen?
- Hoe voorkomen we dat we over 2 jaar wéér een nieuwe webshop nodig hebben?
- Hoe minimaliseren we na livegang de dip in bezoekers uit Google en omzet?
Om nog maar te zwijgen over de partnerkeuze…
De juiste webbouwer vinden is essentieel
Als het goed is, werk je de komende jaren samen met je bureau.
Dan wil je zeker weten dat het goed zit:
- Waar moet je op letten bij het selecteren van potentiële partners?
- Wat is een reële prijs voor een nieuwe webshop?
- Wat is een realistische planning en doorlooptijd?
- Waar moeten we intern rekening mee houden qua capaciteit?
- Hoe zorgen we ervoor dat we qua budget en planning binnen de kaders blijven?
🤷🏻♂️🤷🏻♂️🤷🏻♂️
Kortom: het is nogal overweldigend, dat hele traject waar je nu in zit.
Terwijl dit juist een geweldige mijlpaal in de groei van je bedrijf is.
Het is een groot compliment dat je zo ver bent gekomen en nu een nieuwe shop moet laten bouwen.
Samen bepalen we de strategie voor je nieuwe webshop
Geen stoffig document dat in de kast belandt. Wel een praktisch plan van aanpak.
Vol concrete stappen om jouw nieuwe webshop tot een succes te maken.
Eerst een stapje terug, om daarna 3 sprongen vooruit te maken.
Met deze strategie zorgen we samen voor het volgende:
Toekomstproof
- Je weet zeker dat je toekomstproof bent. Het juiste webshopsysteem (CMS) is afhankelijk van jouw bedrijfsprocessen en doelstellingen. En de inrichting ervan is essentieel. Door dit samen uit te werken, voorkom je dat je over 2 jaar alweer een nieuwe shop moet laten bouwen.
Procesoptimalisatie
- Een nieuwe webshop is ook hét moment om processen te optimaliseren. Richt je bedrijf effectiever in en bespaar tijd en/of geld. We lichten alle programma's en systemen door. Kan het slimmer, goedkoper of anders? Wat sluit het beste aan bij jullie bedrijfsprocessen?
Kaders en richtlijnen
- Afgebakende kaders zorgen voor een realistische planning en gerichtere offerte. Zo weet je waar je aan toe bent en minimaliseren we de uitloop in tijd en budget. Vaak hoor ik “Elke prijsopgave en planning doe ik in m’n hoofd al x2”. Met mij hoeft dat niet meer.
Data-analayse
- Er is nagedacht over jouw vindbaarheid in Google (SEO) en gebruikerservaring (conversieratio). Alles op basis van data. Zo minimaliseren we de dip na livegang. Sterker nog: we leggen juist het fundament om meteen door te bouwen.
Partnerkeuze
- Zeker weten dat je de juiste partner hebt gevonden zorgt voor een prettige samenwerking. We dagen het bureau op niveau uit, waardoor we het maximale uit de samenwerking halen. Nu bij de bouw en straks bij de doorontwikkeling.
Eigenlijk is dat de kern:
Weten dat je de juiste dingen op het juiste moment met de juiste partner doet.
Zodat je weer met een gerust hart kunt groeien.
Hoe gaan we dat samen doen dan?
Het mooie is: mijn unieke aanpak vertraagt de boel niet onnodig.
Binnen 3 maanden hebben we alles duidelijk.
En dan bedoel ik écht de complete strategie: van wensen & eisen tot het kiezen van de perfecte partner.
Kennismaking
We starten met een online kennismaking. Daarbij kijken we of er een persoonlijke klik is en bespreken we jouw uitdaging inhoudelijk.
Snuffelstage
Misschien wel het leukste deel: een meeloopdag (snuffelstage) bij jou op locatie. Dit is de aftrap van ons project waarbij ik kennis maak met het projectteam. Ik neem interviews af met verschillende rollen binnen het bedrijf: marketing, klantenservice, magazijn en content. Ik wil zoveel mogelijk van de werkwijzen en bedrijfsprocessen meemaken.
Onderzoek
Vervolgens doe ik zelfstandig onderzoek. Ik werk jouw wensen en eisen uit, analyseer data uit Google Analytics en andere tools en verwerk het tot een strategiedocument.
Oplevering
De oplevering op locatie met een presentatie aan het projectteam. Ik licht de strategie en vervolgstappen toe. Daarbij ben ik bewust 100% onafhankelijk. Ik doe mijn aanbevelingen, maar uiteindelijk heb jij het laatste woord.
Partnerkeuze
Als we het erover eens zijn, gaan we door naar de partnerkeuze. We nodigen (meestal) 3 partners uit om hun verhaal te komen doen. Dit plannen we allemaal op 1 dag bij jou op locatie.
Met de uiteindelijke partnerkeuze ronden we fase 1 af. Ik kijk natuurlijk nog wel mee naar de voorstellen en onderhandelingen.
Kortom: in 3 maanden tijd heb je alles wat je nodig hebt om de komende jaren door te kunnen groeien met je webshop.
Wat kost dat eigenlijk?
De prijs voor dit complete traject begint bij € 8.000, maar is altijd maatwerk. Het hangt namelijk van een hoop factoren af.
Natuurlijk, ik ben bevooroordeeld – maar je gaat het dubbel en dwars terugverdienen.
Met alleen onze strategie en de implementatie gaat je investering al over de kop.
Reken maar uit:
- Ver in de opstartfase op zoek moeten naar een nieuwe partner, omdat jouw wensen niet duidelijk waren en ineens toch niet mogelijk zijn? ~ € 10.000
- Al je gratis verkeer uit Google verdwenen na de livegang? Bereken zelf maar wat 50% van jouw organische omzet is.
- Na 1 jaar wéér een nieuwe shop laten bouwen, omdat het niet toekomstproof is? Minimaal € 30.000
- Je webshop en marketplaces handmatig vullen omdat er niet naar automatiseringen is gekeken? Dat kost je zeker 1 fulltimer voor minimaal 2 maanden
Dus nog los van de winst die je op lange termijn boekt, verdien je het al ruimschoots terug.
Och, helemaal vergeten mezelf voor te stellen…
Waarom ben ik de juiste persoon om je hierbij te helpen?
Ik ben dus Andy Vinkenborg: groot Pixar & Harry Potter fan en fanatiek hardloper. Maar vooral dierenvriend en natuurliefhebber. Het bos (💚 de Veluwe) en de zee zijn mijn grootste inspiratiebronnen.
Daarom leef ik zo bewust mogelijk. Ik wil de planeet mooier achter te laten dan ik haar ruim 30 jaar geleden vond. Ik eet bijvoorbeeld volledig plantaardig, vlieg zo min mogelijk en help graag goede (groene) doelen.
Ik ben geen activist, verre van. Maar ik zie het wel als mijn taak om het duurzame alternatief te laten winnen. Daarom zijn mijn favoriete opdrachtgevers mooie groene merken. Verkopers of producenten van duurzame producten, producten om de dieren, natuur of planeet te beschermen, of producten met een sociale impact.
Elke online aankoop die je doet, is een statement. Maak je de planeet mooier, of belast je haar onnodig?
Als e-commerce manager help ik webshops dus groeien. Dat doe ik al ruim 12 jaar met heel veel plezier en vanuit verschillende rollen. Ik heb gewerkt bij bureaus (webdevelopment en online marketing), bij webshops zelf en ik heb een eigen webshop gehad.
En nu kan je me inhuren als jouw e-commerce manager.
Eerder werkte ik al met deze bedrijven
Internationaal opschalen
“Andy heeft ons goed geholpen om op internationale schaal onze marketing kanalen in te richten en op te schalen. We zijn hem dankbaar voor zijn brede kennis en ervaring.
Het meest aansprekende resultaat is denk ik wel de internationale groei die we hebben behaald. 538% groei als ik het goed zeg?“
Ward Haarsma
Head of Marketing Bambook
Blijft monitoren & bijsturen
“Andy heeft duidelijk kennis van zaken en pakt snel dingen op.
Blij dat Andy heeft mee gedacht en mee gewerkt aan de nieuwe website. Zo zijn we online beter vindbaar geworden. Andy blijft het monitoren en bijsturen en geeft praktische tips waar we ook zelf mee aan de slag kunnen.“
Mirjam van de Kuilen
Eigenaar Pandinzicht Makelaardij
Inhoudelijk altijd kwalitatief
“Zeer tevreden, nauw en frequent contact. Zeer flexibel om afspraken te maken.
Het resultaat is altijd in het belang van het bedrijf, ongeacht of dit soms een harde boodschap is. Inhoudelijk is het altijd kwalitatief en zeer voldoende onderbouwd.
Dank voor de huidige samenwerking en we gaan nog meer mooie momenten maken!“
Maurits Scheepbouwer
Commercieel manager Vestingh
Ben je ook toe aan de volgende stap?
Laten we de online kennismaking inplannen, kijken of het klikt. Snelle vraag? Stuur me een mailtje op andy@andyvinkenborg.nl.
Thanks alvast, ik heb er zin in.
Veelgestelde vragen
Vragen waarvan ik me kan voorstellen dat je ze hebt:
Kan je me ook begeleiden bij de bouw van de webshop?
Zeker. Als projectleider en technisch contactpersoon kan ik de complete bouw in goede banen leiden. Maar omdat dit voor elke webshop anders is, is dit vaak maatwerk. Hiervoor werk ik met strippenkaarten van 10 uur. Zo houden we het behapbaar en voorspelbaar.
Voor wie is dit geschikt?
Ik werk het liefst samen met ondernemers die willen doorgroeien van ongeveer 1 miljoen euro omzet naar 5 miljoen. Ik vind het belangrijk dat er al basiskennis in huis is over online marketing. Als je merkt dat je nu tegen je plafond loopt door beperkingen in je webshop of CMS, is dit het perfecte moment.
Voor wie is dit niet geschikt?
Ik ben minder goed in webshops opbouwen vanaf 0. Er zijn andere partijen veel beter om je op gang te helpen.
Doe je al veel meer dan 5 miljoen euro omzet? Ook dan weet ik niet of ik de meest geschikte partner voor je ben. Ik denk dat het loont iemand in-house te nemen.
Tot slot is het een harde eis vanuit mij dat ik achter je product sta. Ik werk niet voor merken die de wereld schade toebrengen. Ik wil een positieve impact maken op de wereld, daar moet jij bij aansluiten. 💚
Kan het ook sneller dan in 3 maanden?
Het kan zeker sneller. In theorie zou het in 1 maand kunnen. Dat is natuurlijk het mooiste, om de daadwerkelijke bouw niet te vertragen. Maar dit vraagt veel tijd en energie van jouw organisatie. En omdat ik weet dat jullie ook druk zijn, heb ik het veilig op 3 maanden gezet. Maar geef het vooraf vooral aan als het sneller moet, met een kleine spoedtoeslag komen we daar wel uit.
Maar kan het niet nóg sneller?
Leuk dat je het vraagt, want ik ben bezig met een uitgeklede versie in 1 weekend. Daarbij krijg je vooraf veel huiswerk en gaan we samen een weekend naar Texel. Tijd is dan schaars, dus we pakken de belangrijkste pijnpunten aan en niet alles. Lijkt het je tof om aan deze test deel te nemen? Stuur me een berichtje op LinkedIn.
Help je tijdens dit traject ook bij andere e-commerce vraagstukken?
Ik heb brede ervaring als online marketeer bij bureaus en bij webshops. Daardoor heb ik op alles wel een antwoord of bijt ik me erin vast. Grote kans dat ik je dus kan helpen. Maar als we teveel afwijken van de kern – jouw nieuwe webshop – moeten we daar andere afspraken over maken. Ik wil je binnen 3 maanden namelijk op de juiste weg zetten.
Bouw je ook webshops?
Nope, absoluut niet. Heb je wel eens een architect een muurtje zien metselen? Gedoemd om te mislukken. Daar zijn hele goede partners voor te vinden, die gaan we samen vinden.
Ben je verbonden aan bepaalde systemen of bureaus?
Nee, ik ben 100% onafhankelijk. Dat is ook nodig om voor jou de beste oplossing te vinden. Elk bedrijf of elke webshop is uniek en heeft een eigen aanpak nodig. Daarbij kan ik me niet laten beperken door systemen of partners.
Ik neem geen commissies of steekpenningen aan. Mochten ze me dat aanbieden, maken we daar een mooie donatie voor een goed doel naar jouw keuze van.
Hoe werkt de facturatie?
Ik factureer in 2 termijnen. 50% voorafgaand aan de meeloopdag en 50% na de kennismakingen met potentiële partners. De prijs is maatwerk, maar vanaf € 8.000 exclusief 21% btw.
Ga ik dat bedrag wel terugverdienen?
Logische vraag, want het is een extra investering bovenop een toch al dure webshop. Maar je gaat het zeker terugverdienen. En wel op verschillende manieren, zoals:
- Door afgebakende kaders voorkom je meerwerk bespaar je op de ontwikkelkosten
- In efficiëntie qua bedrijfsprocessen
- In besparing op systemen en programma’s
- Door de SEO-dip na livegang te minimaliseren
En de belangrijkste: door te voorkomen dat je over 2 jaar weer een nieuwe webshop moet laten bouwen. Dit zie ik zo vaak gebeuren, doordat een te beperkt CMS is gekozen of de webbouwer tekortschoot in de inrichting.
Wat heb je nodig om te kunnen starten?
Voor de kennismaking en meeloopdag nog niks. Maar voorafgaand aan mijn onderzoek heb ik toegang tot alle online tools nodig. Denk aan Google Analytics, Google Ads, Google Search Console, Google Tag Manager, je huidige CMS, etc.
Hoe kan ik starten?
Laten we de online kennismaking inplannen. Als je me wat achtergrondinformatie over je uitdagingen geeft, neem ik zo snel mogelijk contact met je op.
Staat jouw vraag er niet tussen? Stuur me een berichtje – ik help je graag.
Een greep uit mijn leuke klanten
Wat zeg je ervan. Ook aan de slag met je webshop?